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Erschienen in: Herz 1/2018

13.12.2017 | Main topic

Dual antiplatelet therapy after percutaneous coronary intervention for stable CAD or ACS

Redefining the optimal duration of treatment

verfasst von: PD Dr. med. B. E. Stähli, Prof. Dr. med. U. Landmesser

Erschienen in: Herz | Ausgabe 1/2018

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Abstract

The duration and combination of dual antiplatelet therapy after coronary stent implantation, consisting of aspirin and a P2Y12 inhibitor, is among the most intensely investigated therapeutic strategies in cardiovascular medicine. While initial studies have mainly focused on the efficacy and safety of individual antithrombotic agents, the increased need for a personalized, risk-based approach to define the optimal duration of antithrombotic treatment according to the estimated ischemic and bleeding risk was then recognized. Recent recommendations for the optimal duration of antithrombotic combination therapies following coronary stent implantation in various clinical scenarios have substantially changed. The aim of the present article is to discuss the recent evidence from randomized clinical trials and observational studies with respect to antithrombotic treatment regimens in patients undergoing coronary artery stenting for stable coronary artery disease (CAD) or an acute coronary syndrome (ACS). We will focus on optimal treatment duration and a personalized approach based on ischemic and bleeding risk assessment.
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Metadaten
Titel
Dual antiplatelet therapy after percutaneous coronary intervention for stable CAD or ACS
Redefining the optimal duration of treatment
verfasst von
PD Dr. med. B. E. Stähli
Prof. Dr. med. U. Landmesser
Publikationsdatum
13.12.2017
Verlag
Springer Medizin
Erschienen in
Herz / Ausgabe 1/2018
Print ISSN: 0340-9937
Elektronische ISSN: 1615-6692
DOI
https://doi.org/10.1007/s00059-017-4654-2

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Obwohl ein rezidivierender Herzinfarkt bei chronischem Koronarsyndrom wahrscheinlich die Hauptsorge sowohl der Patienten als auch der Ärzte ist, sind andere Ereignisse womöglich gefährlicher. Laut einer französischen Studie stellt eine Hospitalisation wegen Herzinsuffizienz eine größere Gefahr dar.

Das Risiko für Vorhofflimmern in der Bevölkerung steigt

02.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Das Risiko, im Lauf des Lebens an Vorhofflimmern zu erkranken, ist in den vergangenen 20 Jahren gestiegen: Laut dänischen Zahlen wird es drei von zehn Personen treffen. Das hat Folgen weit über die Schlaganfallgefährdung hinaus.

Update Kardiologie

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