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Sleep and Breathing

International Journal of the Science and Practice of Sleep Medicine

1997 - 2024
Jahrgänge
107
Ausgaben
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Ausgabe 1/2024
Aktuelle Ausgabe

Sleep and Breathing OnlineFirst articles

Validation of the Sleepiz One + as a radar-based sensor for contactless diagnosis of sleep apnea

Open Access Sleep Breathing Physiology and Disorders • Original Article

Obstructive sleep apnea and mortality: a risk assessment

Epidemiology • Letter to the Editors

Über diese Zeitschrift

Sleep and Breathing reflects the international state of the science and practice of sleep medicine. The journal is founded on the recognition that management of sleep disorders requires a multi-disciplinary approach and diverse perspectives. Sleep and Breathing presents timely and original peer-reviewed studies on the management of the upper airway during sleep.

The journal presents cutting edge information on common sleep disorders and disruptions, including insomnia and shift work. Coverage includes patient studies, and studies that emphasize the principles of physiology and pathophysiology or illustrate novel approaches to diagnosis and treatment. In addition, the journal features articles describing patient-oriented and cost-benefit health outcomes research. It is dedicated to making the most important developments in sleep disordered breathing easily accessible to all who treat sleep apnea, presenting well-chosen, well-written, and highly organized information that is useful in patient care.

Metadaten
Titel
Sleep and Breathing
Abdeckung
Volume 2/1997 - Volume 28/2024
Verlag
Springer International Publishing
Elektronische ISSN
1522-1709
Print ISSN
1520-9512
Zeitschriften-ID
11325
DOI
https://doi.org/10.1007/11325.1522-1709

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„Jeder Fall von plötzlichem Tod muss obduziert werden!“

17.05.2024 Plötzlicher Herztod Nachrichten

Ein signifikanter Anteil der Fälle von plötzlichem Herztod ist genetisch bedingt. Um ihre Verwandten vor diesem Schicksal zu bewahren, sollten jüngere Personen, die plötzlich unerwartet versterben, ausnahmslos einer Autopsie unterzogen werden.

Hirnblutung unter DOAK und VKA ähnlich bedrohlich

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Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.

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Profitieren nach einem akuten Myokardinfarkt auch Betroffene über 80 Jahre noch von einer intensiven Lipidsenkung zur Sekundärprävention? Um diese Frage zu beantworten, wurden jetzt Registerdaten aus Frankreich ausgewertet.

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