Skip to main content
Erschienen in: Herz 3/2021

28.05.2020 | Review articles

Transcatheter therapies for severe tricuspid regurgitation. Quo vadis?

verfasst von: Dr. Brunilda Alushi, MD, PhD, Kourosh Vathie, MD, Holger Thiele, MD, Alexander Lauten, MD

Erschienen in: Herz | Ausgabe 3/2021

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Moderate-to-severe tricuspid regurgitation (TR) is common and is associated with a poor prognosis. To date, most patients are undertreated; therefore, transcatheter options could be clinically impactful in those who are denied surgery. Several transcatheter solutions have been developed that address the problem via leaflet enhancement, annuloplasty, or heterotopic implantation of self-expandable or balloon-expandable valves in the caval veins. A comprehensive patient evaluation, based on multimodality imaging techniques for a better understanding of the valvular pathology and TR mechanism, remains paramount for an appropriate device selection. To date, several trials have shown the feasibility and safety of a multitude of devices in this setting, but data from randomized clinical trials regarding clinical benefit based on hard endpoints are still lacking. Although the optimal patient profile and timing of intervention remain under investigation, data from available studies indicate that an earlier treatment referral, before onset of irreversible right ventricular remodeling, could be beneficial. This review discusses the present landscape and future implications of transcatheter therapies for severe TR.
Literatur
13.
Zurück zum Zitat Adler DS (2017) Non-functional tricuspid valve disease. Ann Cardiothorac Surg 6(3):204–213CrossRef Adler DS (2017) Non-functional tricuspid valve disease. Ann Cardiothorac Surg 6(3):204–213CrossRef
31.
Zurück zum Zitat Carpentier A, Deloche A, Dauptain J et al (1971) A new reconstructive operation for correction of mitral and tricuspid insufficiency. J Thorac Cardiovasc Surg 61(1):1–13CrossRef Carpentier A, Deloche A, Dauptain J et al (1971) A new reconstructive operation for correction of mitral and tricuspid insufficiency. J Thorac Cardiovasc Surg 61(1):1–13CrossRef
32.
Zurück zum Zitat De Vega NG (1972) Selective, adjustable and permanent annuloplasty. An original technic for the treatment of tricuspid insufficiency. Rev Esp Cardiol 25(6):555–556PubMed De Vega NG (1972) Selective, adjustable and permanent annuloplasty. An original technic for the treatment of tricuspid insufficiency. Rev Esp Cardiol 25(6):555–556PubMed
43.
44.
Zurück zum Zitat O’Neill BP, Wheatley G, Bashir R et al (2016) Study design and rationale of the heterotopic implantation of the Edwards-Sapien XT transcatheter valve in the inferior VEna cava for the treatment of severe tricuspid regurgitation (HOVER) trial. Catheter Cardiovasc Interv 88(2):287–293. https://doi.org/10.1002/ccd.26530CrossRefPubMed O’Neill BP, Wheatley G, Bashir R et al (2016) Study design and rationale of the heterotopic implantation of the Edwards-Sapien XT transcatheter valve in the inferior VEna cava for the treatment of severe tricuspid regurgitation (HOVER) trial. Catheter Cardiovasc Interv 88(2):287–293. https://​doi.​org/​10.​1002/​ccd.​26530CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Transcatheter therapies for severe tricuspid regurgitation. Quo vadis?
verfasst von
Dr. Brunilda Alushi, MD, PhD
Kourosh Vathie, MD
Holger Thiele, MD
Alexander Lauten, MD
Publikationsdatum
28.05.2020
Verlag
Springer Medizin
Erschienen in
Herz / Ausgabe 3/2021
Print ISSN: 0340-9937
Elektronische ISSN: 1615-6692
DOI
https://doi.org/10.1007/s00059-020-04941-z

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2021

Herz 3/2021 Zur Ausgabe

„Jeder Fall von plötzlichem Tod muss obduziert werden!“

17.05.2024 Plötzlicher Herztod Nachrichten

Ein signifikanter Anteil der Fälle von plötzlichem Herztod ist genetisch bedingt. Um ihre Verwandten vor diesem Schicksal zu bewahren, sollten jüngere Personen, die plötzlich unerwartet versterben, ausnahmslos einer Autopsie unterzogen werden.

Hirnblutung unter DOAK und VKA ähnlich bedrohlich

17.05.2024 Direkte orale Antikoagulanzien Nachrichten

Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.

Schlechtere Vorhofflimmern-Prognose bei kleinem linken Ventrikel

17.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Nicht nur ein vergrößerter, sondern auch ein kleiner linker Ventrikel ist bei Vorhofflimmern mit einer erhöhten Komplikationsrate assoziiert. Der Zusammenhang besteht nach Daten aus China unabhängig von anderen Risikofaktoren.

Semaglutid bei Herzinsuffizienz: Wie erklärt sich die Wirksamkeit?

17.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Bei adipösen Patienten mit Herzinsuffizienz des HFpEF-Phänotyps ist Semaglutid von symptomatischem Nutzen. Resultiert dieser Benefit allein aus der Gewichtsreduktion oder auch aus spezifischen Effekten auf die Herzinsuffizienz-Pathogenese? Eine neue Analyse gibt Aufschluss.

Update Kardiologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.