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2415 Suchergebnisse für:

Eculizumab 

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  1. 21.03.2024 | Myasthenia gravis | ProductNotes
    Generalisierte Myasthenia gravis

    Eculizumab bei therapierefraktärer juveniler Erkrankung zugelassen

  2. 07.03.2024 | Myasthenia gravis | ProductNotes

    Eculizumab bei therapierefraktärer juveniler generalisierter Myasthenia gravis zugelassen

  3. 01.04.2024 | News

    Eculizumab

    Lack of efficacy
  4. 01.04.2024 | News

    Eculizumab/immune-globulin/methylprednisolone

    Lack of efficacy
  5. 01.03.2024 | News

    Eculizumab

    Disseminated gonococcal infection
  6. 23.02.2024 | Letter

    Dramatic improvement in refractory myasthenia gravis with eculizumab treatment: a case report

  7. 01.03.2024 | News

    Eculizumab/Gemcitabine

    Thrombotic microangiopathy and lack of efficacy
  8. 01.03.2024 | News

    Eculizumab

    Lack of efficacy
  9. 01.03.2024 | News

    Eculizumab/Quinine

    Thrombotic microangiopathy and off-label use
  10. 30.11.2023 | Letter

    Eculizumab in STEC-HUS with severe neurological involvement: a New Zealand perspective

  11. 12.12.2023 | Myasthenia gravis | ProductNotes

    Eculizumab bei therapierefraktärer juveniler generalisierter Myasthenia gravis zugelassen

  12. Open Access 14.11.2023 | Letter

    Newly emerging type B insulin resistance (TBIR) during treatment with eculizumab for AQP4-IgG-positive neuromyelitis optica spectrum disorder (NMOSD): fatal outcome

  13. Open Access 06.12.2023 | ReviewPaper

    Eculizumab in Shiga toxin-producing Escherichia coli hemolytic uremic syndrome: a systematic review

    Hemolytic uremic syndrome (HUS), classically defined by the triad of microangiopathic hemolytic anemia, thrombocytopenia, and acute kidney injury (AKI), is a heterogeneous group of diseases sharing thrombotic microangiopathy (TMA) as its common …

  14. 01.12.2023 | Myasthenia gravis | News

    Eculizumab auch für Kinder ab sechs Jahren mit Myasthenie

  15. 01.01.2024 | News

    Eculizumab

    Neisseria meningitidis infection following off-label treatment
  16. 18.12.2023 | BriefCommunication

    Eculizumab for myasthenic exacerbation during treatment with immune-checkpoint inhibitors

    Immune-checkpoint inhibitors (ICIs) are increasingly being used for the treatment of a broad range of advanced or non-responsive cancers, by blocking signals that allow cancer cells to evade immune detection [ 1 ]. Regardless of their efficacy on …

  17. 15.11.2023 | Myasthenia gravis | ProductNotes

    Eculizumab auch für Kinder ab sechs Jahren mit Myasthenie

  18. 27.11.2023 | Letter

    Warm autoimmune hemolytic anemia associated with SARS-CoV-2 infection responsive to eculizumab

  19. 22.12.2023 | Letter

    Severe proteinuria (but not being on dialysis) may be associated with initial inadequate complement inhibition and delayed hematological response to eculizumab therapy

  20. 01.12.2023 | News

    Eculizumab

    Lack of efficacy

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e.Medpedia

Thrombotische Mikroangiopathien

Die Geburtshilfe
Hinter dem Begriff Thrombotische Mikroangiopathien (TMA) verbergen sich unterschiedliche Erkrankungen, bei denen es zu einer Schädigung des Endothels mit konsekutivem thrombotischem Verschluss von kleinen Gefäßen in verschiedenen Organen kommt. Typisch ist für diese Erkrankungen folgende Trias: Thrombopenie, hämolytische Anämie mit Fragmentozytenbildung und Organschädigung (insbesondere Niere und Gehirn). In der Schwangerschaft bzw. frühen postpartalen Zeit werden zwei TMA-Erkrankungen gehäuft beobachtet: 1) Das atypische hämolytisch urämisches Syndrom (aHUS), welches durch eine Störung in der Komplementregulation ausgelöst wird. 2) Die Thrombotische thrombozyopenische Purpura (TTP), welche durch eine verminderte ADAMTS13-Aktivität auf dem Endothel zur Freisetzung sehr großer, thrombogen wirkender von-Willebrand-Faktor-Multimere im Blut führt. Diese beiden Erkrankungen sind unter anderem vom HELLP-Syndrom, Sepsis mit und ohne disseminierte Gerinnungsstörung, Vitamin-B12- oder Vitamin-B9-Defizienz, systemischem Lupus erythematodes und Antiphopholipidsyndrom abzugrenzen. Da für das aHUS und die TTP in den letzten 10 Jahren neue Medikamente auf dem Markt gekommen sind, ist diese Differenzierung auch therapeutisch von Bedeutung.
Bei Verdacht auf TMA sollte immer ein Internist (vorzugsweise Nephrologe oder Hämatologe) hinzugezogen werden.

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