Skip to main content
Erschienen in: Acta Neurochirurgica 12/2023

Open Access 25.10.2023 | Correction

Correction to: The clinical course and outcomes of non-aneurysmal subarachnoid hemorrhages in a single-center retrospective study

verfasst von: Jeremias Tarkiainen, Valtteri Hovi, Liisa Pyysalo, Antti Ronkainen, Juhana Frösen

Erschienen in: Acta Neurochirurgica | Ausgabe 12/2023

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
Hinweise
The original article can be found online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s00701-023-05767-4.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
Correction to: Acta Neurochirurgica a (2023) 165:2843–2853
Unfortunately, we have just noticed a couple of errors in the numbers reported in our recently published manuscript “The clinical course and outcomes of non-aneurysmal subarachnoid hemorrhages in a single-center retrospective study”.
These errors are as follows:
1.
In the Results section of abstract, the aOR and 95% CI for “loss of consciousness (LOC)” should be 214.23 (17.58–2610.61) instead of 214.67, 95% CI 17.62–2615.89.
 
2.
In the Results section, subheading “Logistic regression analysis”, lines 9–10, the aOR and 95% CI for “loss of consciousness (LOC)” should be 214.23 (17.58–2610.61) instead of 214.67, 95% CI 17.62–2615.89.
 
3.
In the Results section of abstract, the aOR and 95% CI for “Fisher grade 4 bleeding pattern” should be 23.24 (1.39–387.56) instead of 23.32, 95% CI 1.40–387.98
 
4.
In the Results section, subheading “Logistic regression analysis”, lines 10–11, the aOR and 95% CI for “Fisher grade 4 bleeding pattern” should be 23.24 (1.39–387.56) instead of 23.32, 95% CI 1.40–387.98.
 
5.
In the Discussion section, in page 8, paragraph 2, in the sentence “…In the multivariable logistic regression analysis, LOC was by far the most significant indicator of unfavorable outcome (aOR 137.94, 95% CI 30.92–615.41), regardless of the other factors.”. The aOR should have been 214.23, 95% CI 17.58–2610.61.
 
6.
In the discussion section, page 8, paragraph 1, lines 9–11, the predictors of poor outcome should have been: “In a multivariate analysis, the predictors for poor outcome were the LOC and Fisher 4 grade bleeding pattern.”
 
7.
In the Fig. 2, there was a small typo: The number in the “Number of patients with only one hospitalization related to aneurysm treatment: 500” should have been 510 instead of 500. This could be corrected in the Figure legend: “Number of patients with only one hospitalization related to aneurysm treatment should have been 510 instead of 500.”
 
We sincerely apologize for these mistakes having been missed during the check of page proofs.
Open Access This article is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License, which permits use, sharing, adaptation, distribution and reproduction in any medium or format, as long as you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons licence, and indicate if changes were made. The images or other third party material in this article are included in the article's Creative Commons licence, unless indicated otherwise in a credit line to the material. If material is not included in the article's Creative Commons licence and your intended use is not permitted by statutory regulation or exceeds the permitted use, you will need to obtain permission directly from the copyright holder. To view a copy of this licence, visit http://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​4.​0/​.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN

Unsere Produktempfehlungen

Die Chirurgie

Print-Titel

Das Abo mit mehr Tiefe

Mit der Zeitschrift Die Chirurgie erhalten Sie zusätzlich Online-Zugriff auf weitere 43 chirurgische Fachzeitschriften, CME-Fortbildungen, Webinare, Vorbereitungskursen zur Facharztprüfung und die digitale Enzyklopädie e.Medpedia.

e.Med Interdisziplinär

Kombi-Abonnement

Jetzt e.Med zum Sonderpreis bestellen!

Für Ihren Erfolg in Klinik und Praxis - Die beste Hilfe in Ihrem Arbeitsalltag

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de.

Jetzt bestellen und 100 € sparen!

e.Med Neurologie & Psychiatrie

Kombi-Abonnement

Mit e.Med Neurologie & Psychiatrie erhalten Sie Zugang zu CME-Fortbildungen der Fachgebiete, den Premium-Inhalten der dazugehörigen Fachzeitschriften, inklusive einer gedruckten Zeitschrift Ihrer Wahl.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Metadaten
Titel
Correction to: The clinical course and outcomes of non-aneurysmal subarachnoid hemorrhages in a single-center retrospective study
verfasst von
Jeremias Tarkiainen
Valtteri Hovi
Liisa Pyysalo
Antti Ronkainen
Juhana Frösen
Publikationsdatum
25.10.2023
Verlag
Springer Vienna
Erschienen in
Acta Neurochirurgica / Ausgabe 12/2023
Print ISSN: 0001-6268
Elektronische ISSN: 0942-0940
DOI
https://doi.org/10.1007/s00701-023-05834-w

Weitere Artikel der Ausgabe 12/2023

Acta Neurochirurgica 12/2023 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Neurologie

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Nicht Creutzfeldt Jakob, sondern Abführtee-Vergiftung

29.05.2024 Hyponatriämie Nachrichten

Eine ältere Frau trinkt regelmäßig Sennesblättertee gegen ihre Verstopfung. Der scheint plötzlich gut zu wirken. Auf Durchfall und Erbrechen folgt allerdings eine Hyponatriämie. Nach deren Korrektur kommt es plötzlich zu progredienten Kognitions- und Verhaltensstörungen.

Schutz der Synapsen bei Alzheimer

29.05.2024 Morbus Alzheimer Nachrichten

Mit einem Neurotrophin-Rezeptor-Modulator lässt sich möglicherweise eine bestehende Alzheimerdemenz etwas abschwächen: Erste Phase-2-Daten deuten auf einen verbesserten Synapsenschutz.

Sozialer Aufstieg verringert Demenzgefahr

24.05.2024 Demenz Nachrichten

Ein hohes soziales Niveau ist mit die beste Versicherung gegen eine Demenz. Noch geringer ist das Demenzrisiko für Menschen, die sozial aufsteigen: Sie gewinnen fast zwei demenzfreie Lebensjahre. Umgekehrt steigt die Demenzgefahr beim sozialen Abstieg.

Hirnblutung unter DOAK und VKA ähnlich bedrohlich

17.05.2024 Direkte orale Antikoagulanzien Nachrichten

Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.

Update Neurologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.