Skip to main content
Erschienen in: Pediatric Nephrology 6/2024

17.01.2024 | Original Article

Clearance and nutrition in neonatal continuous kidney replacement therapy using the Carpediem™ system

verfasst von: Kim T. Vuong, Molly R. Vega, Lauren Casey, Sarah J. Swartz, Poyyapakkam Srivaths, Scott W. Osborne, Christopher J. Rhee, Ayse Akcan Arikan, Catherine Joseph

Erschienen in: Pediatric Nephrology | Ausgabe 6/2024

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Infants with kidney failure (KF) demonstrate poor growth partly due to obligate fluid and protein restrictions. Delivery of liberalized nutrition on continuous kidney replacement therapy (CKRT) is impacted by clinical instability, technical dialysis challenges, solute clearance, and nitrogen balance. We analyzed delivered nutrition and growth in infants receiving CKRT with the Cardio-Renal, Pediatric Dialysis Emergency Machine (Carpediem™).

Methods

Single-center observational study of infants receiving CKRT with the Carpediem™ between June 1 and December 31, 2021. We collected prospective circuit characteristics, delivered nutrition, anthropometric measurements, and illness severity Score for Neonatal Acute Physiology-II. As a surrogate to normalized protein catabolic rate in maintenance hemodialysis, we calculated normalized protein nitrogen appearance (nPNA) using the Randerson II continuous dialysis model. Descriptive statistics, Spearman correlation coefficient, Mann Whitney, Wilcoxon signed rank, receiver operating characteristic curves, and Kruskal–Wallis analysis were performed using SAS version 9.4.

Results

Eight infants received 31.9 (22.0, 49.7) days of CKRT using mostly (90%) regional citrate anticoagulation. Delivered nutritional volume, protein, total calories, enteral calories, nPNA, and nitrogen balance increased on CKRT. Using parenteral nutrition, 90 ml/kg/day should meet caloric and protein needs. Following initial weight loss of likely fluid overload, exploratory sensitivity analysis suggests weight gain occurred after 14 days of CKRT. Despite adequate nutritional delivery, goal weight (z-score = 0) and growth velocity were not achieved until 6 months after CKRT start. Most (5 infants, 62.5%) survived and transitioned to peritoneal dialysis (PD).

Conclusions

Carpediem™ is a safe and efficacious bridge to PD in neonatal KF. Growth velocity of infants on CKRT appears delayed despite delivery of adequate calories and protein.

Graphical abstract

Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
6.
Zurück zum Zitat Inder TE, Perlman JM, Volpe JJ (2018) Intracranial hemorrhage. In: Volpe J, Inder T, Darras B et al (eds) Volpe’s neurology of the newborn. Elsevier, Philadelphia, pp 593–622CrossRef Inder TE, Perlman JM, Volpe JJ (2018) Intracranial hemorrhage. In: Volpe J, Inder T, Darras B et al (eds) Volpe’s neurology of the newborn. Elsevier, Philadelphia, pp 593–622CrossRef
Metadaten
Titel
Clearance and nutrition in neonatal continuous kidney replacement therapy using the Carpediem™ system
verfasst von
Kim T. Vuong
Molly R. Vega
Lauren Casey
Sarah J. Swartz
Poyyapakkam Srivaths
Scott W. Osborne
Christopher J. Rhee
Ayse Akcan Arikan
Catherine Joseph
Publikationsdatum
17.01.2024
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Pediatric Nephrology / Ausgabe 6/2024
Print ISSN: 0931-041X
Elektronische ISSN: 1432-198X
DOI
https://doi.org/10.1007/s00467-023-06237-w

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2024

Pediatric Nephrology 6/2024 Zur Ausgabe

Educational Review

Hypertension in diabetes

Ähnliche Überlebensraten nach Reanimation während des Transports bzw. vor Ort

29.05.2024 Reanimation im Kindesalter Nachrichten

Laut einer Studie aus den USA und Kanada scheint es bei der Reanimation von Kindern außerhalb einer Klinik keinen Unterschied für das Überleben zu machen, ob die Wiederbelebungsmaßnahmen während des Transports in die Klinik stattfinden oder vor Ort ausgeführt werden. Jedoch gibt es dabei einige Einschränkungen und eine wichtige Ausnahme.

Alter der Mutter beeinflusst Risiko für kongenitale Anomalie

28.05.2024 Kinder- und Jugendgynäkologie Nachrichten

Welchen Einfluss das Alter ihrer Mutter auf das Risiko hat, dass Kinder mit nicht chromosomal bedingter Malformation zur Welt kommen, hat eine ungarische Studie untersucht. Sie zeigt: Nicht nur fortgeschrittenes Alter ist riskant.

Begünstigt Bettruhe der Mutter doch das fetale Wachstum?

Ob ungeborene Kinder, die kleiner als die meisten Gleichaltrigen sind, schneller wachsen, wenn die Mutter sich mehr ausruht, wird diskutiert. Die Ergebnisse einer US-Studie sprechen dafür.

Bei Amblyopie früher abkleben als bisher empfohlen?

22.05.2024 Fehlsichtigkeit Nachrichten

Bei Amblyopie ist das frühzeitige Abkleben des kontralateralen Auges in den meisten Fällen wohl effektiver als der Therapiestandard mit zunächst mehrmonatigem Brilletragen.

Update Pädiatrie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.