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Erschienen in: Current Heart Failure Reports 1/2016

01.02.2016 | Management of Heart Failure (T Meyer, Section Editor)

Challenges in the Management of Patients with Chronic Obstructive Pulmonary Disease and Heart Failure With Reduced Ejection Fraction

verfasst von: Abhishek Jaiswal, Astha Chichra, Vinh Q. Nguyen, Taraka V. Gadiraju, Thierry H. Le Jemtel

Erschienen in: Current Heart Failure Reports | Ausgabe 1/2016

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Abstract

Chronic obstructive pulmonary disease (COPD) and heart failure with reduced ejection fraction (HFrEF) commonly coexist in clinical practice. The prevalence of COPD among HFrEF patients ranges from 20 to 32 %. On the other hand; HFrEF is prevalent in more than 20 % of COPD patients. With an aging population, the number of patients with coexisting COPD and HFrEF is on rise. Coexisting COPD and HFrEF presents a unique diagnostic and therapeutic clinical conundrum. Common symptoms shared by both conditions mask the early referral and detection of the other. Beta blockers (BB), angiotensin-converting enzyme inhibitors, and aldosterone antagonists have been shown to reduce hospitalizations, morbidity, and mortality in HFrEF while long-acting inhaled bronchodilators (beta-2-agonists and anticholinergics) and corticosteroids have been endorsed for COPD treatment. The opposing pharmacotherapy of BBs and beta-2-agonists highlight the conflict in prescribing BBs in COPD and beta-2-agonists in HFrEF. This has resulted in underutilization of evidence-based therapy for HFrEF in COPD patients owing to fear of adverse effects. This review aims to provide an update and current perspective on diagnostic and therapeutic management of patients with coexisting COPD and HFrEF.
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Metadaten
Titel
Challenges in the Management of Patients with Chronic Obstructive Pulmonary Disease and Heart Failure With Reduced Ejection Fraction
verfasst von
Abhishek Jaiswal
Astha Chichra
Vinh Q. Nguyen
Taraka V. Gadiraju
Thierry H. Le Jemtel
Publikationsdatum
01.02.2016
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Heart Failure Reports / Ausgabe 1/2016
Print ISSN: 1546-9530
Elektronische ISSN: 1546-9549
DOI
https://doi.org/10.1007/s11897-016-0278-8

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Current Heart Failure Reports 1/2016 Zur Ausgabe

Nonpharmacologic Therapy: Surgery, Ventricular Assist Devices, Biventricular Pacing, and Exercise (A Hasan, Section Editor)

Patient Selection for Long-Term Mechanical Circulatory Support: Is It Ever too Early for the NYHA Class III Patient?

Comorbidities of Heart Failure (C Angermann, Section Editor)

Comorbidities in Heart Failure: Are There Gender Differences?

Pharmacologic Therapy (W H W Tang, Section Editor)

Ivabradine in Management of Heart Failure: a Critical Appraisal

Nonpharmacologic Therapy: Surgery, Ventricular Assist Devices, Biventricular Pacing, and Exercise (A Hasan, Section Editor)

Complex Care Options for Patients With Advanced Heart Failure Approaching End of Life

Nach Herzinfarkt mit Typ-1-Diabetes schlechtere Karten als mit Typ 2?

29.05.2024 Herzinfarkt Nachrichten

Bei Menschen mit Typ-2-Diabetes sind die Chancen, einen Myokardinfarkt zu überleben, in den letzten 15 Jahren deutlich gestiegen – nicht jedoch bei Betroffenen mit Typ 1.

Erhöhtes Risiko fürs Herz unter Checkpointhemmer-Therapie

28.05.2024 Nebenwirkungen der Krebstherapie Nachrichten

Kardiotoxische Nebenwirkungen einer Therapie mit Immuncheckpointhemmern mögen selten sein – wenn sie aber auftreten, wird es für Patienten oft lebensgefährlich. Voruntersuchung und Monitoring sind daher obligat.

GLP-1-Agonisten können Fortschreiten diabetischer Retinopathie begünstigen

24.05.2024 Diabetische Retinopathie Nachrichten

Möglicherweise hängt es von der Art der Diabetesmedikamente ab, wie hoch das Risiko der Betroffenen ist, dass sich sehkraftgefährdende Komplikationen verschlimmern.

TAVI versus Klappenchirurgie: Neue Vergleichsstudie sorgt für Erstaunen

21.05.2024 TAVI Nachrichten

Bei schwerer Aortenstenose und obstruktiver KHK empfehlen die Leitlinien derzeit eine chirurgische Kombi-Behandlung aus Klappenersatz plus Bypass-OP. Diese Empfehlung wird allerdings jetzt durch eine aktuelle Studie infrage gestellt – mit überraschender Deutlichkeit.

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