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Literatur
Zurück zum Zitat National High Blood Pressure Education Program Working Group on High Blood Pressure in Children and Adolescents (2004) The Fourth Report on the diagnosis, evaluation, and treatment of high blood pressure in children and adolescents. Pediatrics 114: 555–576 National High Blood Pressure Education Program Working Group on High Blood Pressure in Children and Adolescents (2004) The Fourth Report on the diagnosis, evaluation, and treatment of high blood pressure in children and adolescents. Pediatrics 114: 555–576
Zurück zum Zitat Neuhauser HK, Thamm M, Ellert U et al. (2011) Blood pressure percentiles by age and height from nonoverweight children. Pediatrics 127: e978–988 Neuhauser HK, Thamm M, Ellert U et al. (2011) Blood pressure percentiles by age and height from nonoverweight children. Pediatrics 127: e978–988
Zurück zum Zitat Wühl E, Witte K, Soergel M et al., German Working Group on Pediatric Hypertension (2002) Distribution of 24h-ambulatory blood pressure in children: normalized reference values and role of body dimensions. J Hypertens 20: 1995–2007 Wühl E, Witte K, Soergel M et al., German Working Group on Pediatric Hypertension (2002) Distribution of 24h-ambulatory blood pressure in children: normalized reference values and role of body dimensions. J Hypertens 20: 1995–2007
Metadaten
Titel
Hypertonie
verfasst von
Prof. Dr. med. R. Dalla Pozza
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-29798-4_17

ADHS-Medikation erhöht das kardiovaskuläre Risiko

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Erstmanifestation eines Diabetes-Typ-1 bei Kindern: Ein Notfall!

16.05.2024 DDG-Jahrestagung 2024 Kongressbericht

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Frühe Hypertonie erhöht späteres kardiovaskuläres Risiko

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Betalaktam-Allergie: praxisnahes Vorgehen beim Delabeling

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Die große Mehrheit der vermeintlichen Penicillinallergien sind keine. Da das „Etikett“ Betalaktam-Allergie oft schon in der Kindheit erworben wird, kann ein frühzeitiges Delabeling lebenslange Vorteile bringen. Ein Team von Pädiaterinnen und Pädiatern aus Kanada stellt vor, wie sie dabei vorgehen.

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