Skip to main content
Erschienen in: Indian Journal of Otolaryngology and Head & Neck Surgery 4/2018

03.04.2018 | Original Article

“Hanger” in Intubation and Laryngoscopy

verfasst von: Devkumar Rengaraja, Mohan Jagade, Radhika Sonate, Karthik Rao, Deoshri Ramtek

Erschienen in: Indian Journal of Otolaryngology and Head & Neck Surgery | Ausgabe 4/2018

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Achieving an adequate exposure in laryngoscopy is an extremely tedious task for the operating surgeon, especially for the anterior commissure lesions. Various maneuvers have been described to overcome this difficulty, but failed in providing an adequate exposure leading to a poor outcome. To create a device that can deliver uniform pressure over the laryngeal cartilage and succeed in providing an adequate exposure of the glottic lesion. A total of 44 patients were included in the study, divided into two groups containing 22 patients each. The distance at the level of anterior commissure from the superior border of the distal end of the laryngoscope was noted and compared. Group A subjected to digital cricoid pressure showed a mean distance of 9.09 of exposure with variance of 1.22 and Group B subjected to cricoid pressure with the cricoid catapult showed a mean distance of 11.76 with variance of 1.59. The groups were statistically analyzed using Anova Test and the test was found to be very significant (p < 0.0001). The catapult is made of a hanger defining its economics, which has a vital role in difficult intubations especially in anterior placed larynx, short neck and obese patients, also succeeds in providing an adequate exposure of the glottic lesion, (especially the anterior commissure) by delivering uniform pressure over the laryngeal cartilage, leading to a superior operative outcome.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Joshi VM, Wadhwa V, Mukherji SK. Imaging in laryngeal cancers–Bизyaлизaция paкa гopтaни Joshi VM, Wadhwa V, Mukherji SK. Imaging in laryngeal cancers–Bизyaлизaция paкa гopтaни
2.
Zurück zum Zitat Parkin DM, Bray F, Ferlay J, Pisani P (2005) Global cancer statistics, 2002. CA: A Cancer J Clin 55(2):74–108 Parkin DM, Bray F, Ferlay J, Pisani P (2005) Global cancer statistics, 2002. CA: A Cancer J Clin 55(2):74–108
3.
Zurück zum Zitat Rucci L, Gammarota L, Gallo O (1996) Carcinoma of the anterior commissure of the larynx: II. Proposal of a new staging system. Ann Otol Rhinol Laryngol 105(5):391–396CrossRef Rucci L, Gammarota L, Gallo O (1996) Carcinoma of the anterior commissure of the larynx: II. Proposal of a new staging system. Ann Otol Rhinol Laryngol 105(5):391–396CrossRef
4.
Zurück zum Zitat El-Orbany M, Woehlck H, Salem MR (2011) Head and neck position for direct laryngoscopy. Anesth Analg 113(1):103–109CrossRef El-Orbany M, Woehlck H, Salem MR (2011) Head and neck position for direct laryngoscopy. Anesth Analg 113(1):103–109CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Reinhard M, Eberhardt E (1995) Alfred Kirstein (1863–1922) Pionier der direkten Laryngoskopie. AINS-Anästhesiologie· Intensivmedizin· Notfallmedizin· Schmerztherapie 30(04): 240–246 Reinhard M, Eberhardt E (1995) Alfred Kirstein (1863–1922) Pionier der direkten Laryngoskopie. AINS-Anästhesiologie· Intensivmedizin· Notfallmedizin· Schmerztherapie 30(04): 240–246
6.
Zurück zum Zitat Zeitels SM, Vaughan CW, Domanowski GF (1990) Endoscopic management of early supraglottic cancer. Ann Otol Rhinol Laryngol 99(12):951–956CrossRef Zeitels SM, Vaughan CW, Domanowski GF (1990) Endoscopic management of early supraglottic cancer. Ann Otol Rhinol Laryngol 99(12):951–956CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Woodrow JH (1971) Improved suspension laryngoscope for use with operative microscope. Trans Am Acad Ophthalmol Otolaryngol 75(2):412PubMed Woodrow JH (1971) Improved suspension laryngoscope for use with operative microscope. Trans Am Acad Ophthalmol Otolaryngol 75(2):412PubMed
8.
Zurück zum Zitat Sataloff RT, Chowdhury F, Portnoy JE, Hawkshaw MJ, Joglekar S (2013) Surgical techniques in otolaryngology-head and neck surgery: laryngeal surgery. JP Medical Ltd Sataloff RT, Chowdhury F, Portnoy JE, Hawkshaw MJ, Joglekar S (2013) Surgical techniques in otolaryngology-head and neck surgery: laryngeal surgery. JP Medical Ltd
9.
Zurück zum Zitat Cullen W, Cathcart W. A letter to lord cathcart… concerning the recovery of persons drowned and seemingly dead. C. Elliot; 1784 Cullen W, Cathcart W. A letter to lord cathcart… concerning the recovery of persons drowned and seemingly dead. C. Elliot; 1784
10.
Zurück zum Zitat Sellick BA (1961) Cricoid pressure to control regurgitation of stomach contents during induction of anaesthesia. Lancet 278(7199):404–406CrossRef Sellick BA (1961) Cricoid pressure to control regurgitation of stomach contents during induction of anaesthesia. Lancet 278(7199):404–406CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Benjamin B, Lindholm CE (2003) Systematic direct laryngoscopy: the Lindholm laryngoscopes. Ann Otol Rhinol Laryngol 112(9):787–797CrossRef Benjamin B, Lindholm CE (2003) Systematic direct laryngoscopy: the Lindholm laryngoscopes. Ann Otol Rhinol Laryngol 112(9):787–797CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Ralph SJ, Wareham CA (1991) Rupture of the oesophagus during cricoid pressure. Anaesthesia 46(1):40–41CrossRef Ralph SJ, Wareham CA (1991) Rupture of the oesophagus during cricoid pressure. Anaesthesia 46(1):40–41CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Vanner RG, Pryle BJ (1992) Regurgitation and oesophageal rupture with cricoid pressure: a cActaver study. Anaesthesia 47(9):732–735CrossRef Vanner RG, Pryle BJ (1992) Regurgitation and oesophageal rupture with cricoid pressure: a cActaver study. Anaesthesia 47(9):732–735CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Gabbott DA (1997) The effect of single-handed cricoid pressure on neck movement after applying manual in-line stabilisation. Anaesthesia 52(6):586–588CrossRef Gabbott DA (1997) The effect of single-handed cricoid pressure on neck movement after applying manual in-line stabilisation. Anaesthesia 52(6):586–588CrossRef
Metadaten
Titel
“Hanger” in Intubation and Laryngoscopy
verfasst von
Devkumar Rengaraja
Mohan Jagade
Radhika Sonate
Karthik Rao
Deoshri Ramtek
Publikationsdatum
03.04.2018
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Otolaryngology and Head & Neck Surgery / Ausgabe 4/2018
Print ISSN: 2231-3796
Elektronische ISSN: 0973-7707
DOI
https://doi.org/10.1007/s12070-018-1330-7

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2018

Indian Journal of Otolaryngology and Head & Neck Surgery 4/2018 Zur Ausgabe

Erhebliches Risiko für Kehlkopfkrebs bei mäßiger Dysplasie

29.05.2024 Larynxkarzinom Nachrichten

Fast ein Viertel der Personen mit mäßig dysplastischen Stimmlippenläsionen entwickelt einen Kehlkopftumor. Solche Personen benötigen daher eine besonders enge ärztliche Überwachung.

Hörschwäche erhöht Demenzrisiko unabhängig von Beta-Amyloid

29.05.2024 Hörstörungen Nachrichten

Hört jemand im Alter schlecht, nimmt das Hirn- und Hippocampusvolumen besonders schnell ab, was auch mit einem beschleunigten kognitiven Abbau einhergeht. Und diese Prozesse scheinen sich unabhängig von der Amyloidablagerung zu ereignen.

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Betalaktam-Allergie: praxisnahes Vorgehen beim Delabeling

16.05.2024 Pädiatrische Allergologie Nachrichten

Die große Mehrheit der vermeintlichen Penicillinallergien sind keine. Da das „Etikett“ Betalaktam-Allergie oft schon in der Kindheit erworben wird, kann ein frühzeitiges Delabeling lebenslange Vorteile bringen. Ein Team von Pädiaterinnen und Pädiatern aus Kanada stellt vor, wie sie dabei vorgehen.

Update HNO

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.